Η εξέλιξη της τεχνολογίας και η επιρροή της στο μοντάζ ταινιών

Ένας κλάδος της βιομηχανίας του κινηματογράφου που η εξέλιξη της τεχνολογίας είχε επιρροή είναι ο τρόπος του μοντάζ ταινιών, όπως είδαμε σε προηγούμενο άρθρο.

Οι πρώτες ταινίες

Οι αδελφοί Λυμιέρ, Λουί Ζαν και Ωγκύστ Μαρί Λουί Νικολά, ήταν Γάλλοι κινηματογραφιστές και εφευρέτες, δημιουργοί του κινηματογράφου (cinematographe), μιας μηχανής λήψης, εκτύπωσης και προβολής του φιλμ. Το 1892, ξεκίνησαν τις προσπάθειές τους πάνω στην εξέλιξη του κινηματογράφου και κατοχύρωσαν αρκετές ευρεσιτεχνίες, μεταξύ αυτών το διάτρητο φιλμ, το οποίο έδινε τη δυνατότητα να ενσωματωθεί σε μία μηχανή προβολής. Βασιζόμενοι στην εφεύρεση του κινητοσκοπίου, κατασκεύασαν την φορητή συσκευή του κινηματογράφου, την οποία κατοχύρωσαν με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας, στις 13 Φεβρουαρίου του 1894.

Ο κινηματογράφος των αδελφών Λυμιέρ, αποτελούσε ταυτόχρονα μηχανή λήψεως και προβολής, καθώς επίσης και εκτύπωσης του φιλμ. Η πρώτη ταινία που δημιούργησαν ήταν η “Έξοδος από το εργοστάσιο Λυμιέρ” (La sortie des usines Lumière), στις 19 Μαρτίου του 1895 και αποτύπωνε την έξοδο των εργατών από το εργοστάσιό τους.

Στο βίντεο που ακολουθεί, μπορείτε να δείτε την ταινία.

Η γέννηση του μοντάζ

O κινηματογράφος στα πρώτα 15 χρόνια της ζωής του αγνοούσε τελείως το μοντάζ. Υπάρχουν αρκετές απόψεις και εκδοχές για την δημιουργία του μοντάζ. Κάποιοι ιστορικοί πιστεύουν ότι το είναι “παιδί” των Σμιθ και Ουίλιαμσον (1900). Κάποιοι άλλοι αναφέρουν τον Αμερικανό Έντγουιν Σ. Πόρτερ. Η αλήθεια είναι κάπου στη μέση. Οι δύο πρώτοι αντιλήφθηκαν την αξία του, ενώ ο Πόρτερ του έδωσε νόημα.

Η εξέλιξη του μοντάζ και ο σύγχρονος τρόπος επεξεργασίας ταινιών

Χάρη στην ανάπτυξη της τεχνολογίας, το μοντάζ έχει εξελιχθεί από τότε μέχρι σήμερα, και συνεχώς αναπτύσσεται. Το κόστος του μοντάζ και ο χρόνος που θα αφιερώσει ένας επαγγελματίας σε αυτό, έχουν μειωθεί. Έχουν βρεθεί τρόποι να γίνει ποιο εύκολη και αποτελεσματική δουλειά. Από “ψαλίδι και κόλλα” για το κόψιμο και το ράψιμο του φιλμ, η ψηφιακή πλέον επεξεργασία κινούμενης εικόνας με χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή ή ειδικών ηλεκτρονικών συσκευών (μονταζιέρες) είναι ένας από τους βασικότερους πρωταγωνιστές σε μία κινηματογραφική παραγωγή.

Πρώτη δημοσίευση: Αρφάνης Χρήστος, 8 Απριλίου 2020, Three Pixels Lab.

Πηγή: Christos Arfanis

Μείνετε συντονισμένοι στο EntertainmentNewsGR για περισσότερα!

Ο Christos Arfanis (ελληνικά: Χρήστος Αρφάνης) γεννήθηκε στις 26 Φεβρουαρίου στην Αθήνα, Ελλάδα. Είναι βραβευμένος σε Ελλάδα και Εξωτερικό δημιουργός ταινιών (παραγωγός ταινιών, σεναριογράφος και σκηνοθέτης) και αρθρογράφος ψυχαγωγίας. Έχει εκτεταμένη εμπειρία σε άρθρα σχετικά με τα οπτικοακουστικά μέσα (ταινίες και σειρές) και σε συνεντεύξεις διάφορων ταλέντων (ηθοποιούς, σκηνοθέτες κ.λπ.). Άρθρα του έχουν δημοσιευτεί στο Περιοδικού του Οδοντιατρικού Συλλόγου Πειραιά. Υπήρξε αρχισυντάκτης της στήλης Movies & Series του threepixelslab.gr, όπου συνέβαλε και στη διατήρηση της και σαν αρθρογράφος. Είναι ελεύθερος συνεργάτης σε διάφορα Καλλιτεχνικά sites. Έχει γίνει γνωστός για τις ταινίες του Painful Smile, Inferno Reflexio και Unconscious.

You may also like...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *