Ανδριανή Μανέττα: Συνέντευξη με την CEO της Victoriοus Network και Marketing Director του Ρομπότ Sophia

Ανδριανή Μανέττα:
Συνέντευξη με την CEO της Victoriοus Network και Marketing Director του Ρομπότ Sophia

1. Τι σας οδήγησε να ασχοληθείτε με τη γλωσσολογία, την επικοινωνία και το μάρκετινγκ;

“Από μικρή με γοήτευε η δύναμη της γλώσσας και το πώς η επικοινωνία μπορεί να επηρεάσει, να εμπνεύσει και να δημιουργήσει σχέσεις. Η γλωσσολογία μου έδωσε τη βαθύτερη κατανόηση του τρόπου με τον οποίο οι λέξεις διαμορφώνουν την ανθρώπινη σκέψη, ενώ το μάρκετινγκ με έκανε να δω πώς αυτή η γνώση μπορεί να εφαρμοστεί στρατηγικά για να χτίσει brands και να δημιουργήσει ισχυρές συνδέσεις. Μέσα από τη Victorious Network και τη συνεργασία μου με τη Hanson Robotics και το ρομπότ Sophia, είχα την ευκαιρία να εξερευνήσω τη σχέση ανθρώπων και τεχνολογίας, αλλά και να συμβάλω στη γεφύρωση αυτού του χάσματος μέσω της σωστής επικοινωνίας. Για μένα, η επικοινωνία δεν είναι απλώς ένα εργαλείο, αλλά η βάση για κάθε επιτυχημένη αλληλεπίδραση – είτε αυτή αφορά έναν άνθρωπο είτε ένα ρομπότ με τεχνητή νοημοσύνη.”

2. Ποια ήταν η μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετωπίσατε στην επαγγελματική σας πορεία;

“Στην επαγγελματική μου πορεία έχω αντιμετωπίσει πολλές προκλήσεις, αλλά η μεγαλύτερη ήταν η προσπάθεια να εισάγω την καινοτομία σε αγορές και επιχειρηματικά περιβάλλοντα που ήταν διστακτικά στην αλλαγή. Όταν ξεκίνησα τη Victorious Network, έπρεπε να αποδείξω ότι οι σύγχρονες στρατηγικές επικοινωνίας και μάρκετινγκ μπορούν να φέρουν πραγματικά αποτελέσματα. Επιπλέον, η συνεργασία μου με τη Hanson Robotics και το ρομπότ Sophia με έφερε αντιμέτωπη με την πρόκληση της σύνδεσης ανθρώπων και τεχνητής νοημοσύνης – πώς να κάνεις ένα ρομπότ να επικοινωνεί με έναν τρόπο που να γίνεται αποδεκτό από το κοινό. Το να αλλάξω νοοτροπίες και να κερδίσω την εμπιστοσύνη ανθρώπων σε νέα τεχνολογικά επιτεύγματα ήταν μια δύσκολη αλλά συναρπαστική εμπειρία, που με δίδαξε ότι η υπομονή, η επιμονή και η στρατηγική σκέψη είναι τα πιο σημαντικά εργαλεία σε κάθε επαγγελματικό ταξίδι.”

3. Πώς είναι να εργάζεστε σε διεθνές περιβάλλον και να συνεργάζεστε με παγκόσμιους οργανισμούς;

“Η εργασία σε ένα διεθνές περιβάλλον και η συνεργασία με παγκόσμιους οργανισμούς είναι μια συναρπαστική και απαιτητική εμπειρία. Από τη μία, σου δίνει την ευκαιρία να γνωρίσεις διαφορετικές κουλτούρες, να ανταλλάξεις ιδέες με κορυφαία μυαλά στον κόσμο και να συμμετέχεις σε projects που έχουν παγκόσμιο αντίκτυπο. Από την άλλη, απαιτεί ευελιξία, ανοιχτό μυαλό και την ικανότητα να προσαρμόζεσαι γρήγορα σε διαφορετικές νοοτροπίες και τρόπους εργασίας. Η συνεργασία μου με οργανισμούς όπως η Louis Vuitton, η Lamborghini Latin America και η Hanson Robotics και η εμπλοκή μου σε πρωτοποριακά projects, όπως το ρομπότ Sophia, με έχουν βοηθήσει να κατανοήσουν καλύτερα τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες που προκύπτουν όταν η τεχνολογία συναντά την ανθρώπινη επικοινωνία. Το κλειδί σε ένα τέτοιο περιβάλλον είναι η αποτελεσματική επικοινωνία, η στρατηγική σκέψη και η ικανότητα να χτίζεις ουσιαστικές συνεργασίες που ξεπερνούν σύνορα και γλώσσες.”

4. Πώς προέκυψε η συνεργασία σας με τα ανάκτορα της Βρετανίας;

Ήμουν στέλεχος στον NHS (National Health System) και μέσω μιας διάκρισης που λάβαμε για την άψογη διαχείριση του covid στην περίοδο του lockdown από το παλάτι , ήρθα σε επαφή με την προϊσταμένη επικοινωνίας και έπειτα ακολούθησε μια εξάμηνη διαδικασία από την οποία κρίθηκα κατάλληλη για την θέση που έλαβα τότε ως assistant writer. Στην πορεία έγινα main writer , project manager και κατέληξα marketing strategist.

5. Ποια ήταν η πιο απαιτητική πτυχή της δημιουργίας περιεχομένου για τη βασιλική οικογένεια;

“Η δημιουργία περιεχομένου για τη βασιλική οικογένεια ήταν μια από τις πιο απαιτητικές εμπειρίες της καριέρας μου, καθώς απαιτούσε απόλυτη ακρίβεια, διακριτικότητα και βαθιά κατανόηση του πρωτοκόλλου. Κάθε λέξη που επιλέγεται πρέπει να είναι προσεκτικά διαμορφωμένη ώστε να αντικατοπτρίζει τη θεσμική σοβαρότητα, να επικοινωνεί το σωστό μήνυμα στο κοινό και ταυτόχρονα να διατηρεί τον σεβασμό προς την παράδοση. Μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις ήταν η ισορροπία μεταξύ της σύγχρονης επικοινωνίας και του διαχρονικού ύφους που απαιτείται για έναν θεσμό με τόσο βαριά ιστορία. Επιπλέον, η διαχείριση κρίσεων και η προσαρμογή του περιεχομένου σε ευαίσθητες περιόδους απαιτούσε γρήγορη σκέψη και στρατηγική προσέγγιση, ώστε κάθε μήνυμα να είναι ακριβές, μετρημένο και αποτελεσματικό.”

6. Υπάρχει κάποια ιστορία από τη συνεργασία σας με το παλάτι που ξεχωρίζετε;

Μπορώ να πω ότι η συνολική μου εμπειρία ήταν ξεχωριστή. Έμαθα πολλά και βελτίωσα τα επαγγελματικά μου χαρακτηριστικά σε πολλούς τομείς. Αν έπρεπε να διακρίνω μια περιστάση θα έλεγα πως με συγκλόνισε η κηδεία της μακαριστής βασίλισσας Ελισάβετ Β. Πέραν από το πόσο αγαπητή ήταν σαν ηγέτιδα Παγκοσμίως, εκείνη την περίοδο ολοκληρώναμε το ντοκιμαντερ ζωής και πορείας των 70 ετών μοναρχίας της και ταυτόχρονα ξέραμε πως ο θάνατος της θα κλόνιζε σε μεγάλο βαθμο την χώρα.Οπότε θα έλεγα πως οι συναισθηματικές μεταπτώσεις, οι επιρροές από όλα τα μέσα επιιοινωνίας και η δουλειά που έπρεπε να ολοκληρωθεί από πλευράς μας έπρεπε να εξισορροπήσουν σε ελάχιστο χρόνο. Σαφώς αυτή είναι μια εμπειρία που σου μένει αξέχαστη , γιατί είναι απόλυτα βιωματική.

7. Τι σημαίνει για εσάς η εμπειρία της συνεργασίας σας με την Hanson Robotics;

“Η συνεργασία μου με τη Hanson Robotics είναι μια από τις πιο συναρπαστικές εμπειρίες της καριέρας μου, καθώς μου δίνει τη δυνατότητα να βρίσκομαι στην αιχμή της τεχνολογικής καινοτομίας και της τεχνητής νοημοσύνης. Το να εργάζεσαι πάνω σε ένα project όπως το ρομπότ Sophia δεν αφορά μόνο το μάρκετινγκ ή την επικοινωνία, αλλά και τη γεφύρωση του χάσματος μεταξύ ανθρώπων και μηχανών. Για μένα, αυτή η εμπειρία είναι μια συνεχής εξερεύνηση του πώς η τεχνολογία μπορεί να γίνει πιο προσιτή, κατανοητή και αποδεκτή από το κοινό. Είναι επίσης μια μεγάλη πρόκληση να μεταφράζεις την τεχνική πολυπλοκότητα της ρομποτικής σε ένα μήνυμα που αγγίζει τους ανθρώπους και τους κάνει να βλέπουν την τεχνητή νοημοσύνη όχι ως απειλή, αλλά ως εργαλείο που μπορεί να συμβάλει θετικά στην κοινωνία. Αυτή η συνεργασία με έχει μάθει να σκέφτομαι με ακόμα πιο ανοιχτό και καινοτόμο τρόπο, ενώ παράλληλα μου δίνει τη δυνατότητα να συνεισφέρω σε έναν τομέα που διαμορφώνει το μέλλον.”

Ρομπότ Sophia και Ανδριανή Μανέττα
Το Ρομπότ Sophia και η Ανδριανή Μανέττα

8. Ποιος ήταν ο ρόλος σας στην ανάπτυξη της Sophia; Αν μπορούσατε να δώσετε μια νέα ικανότητα στη Sophia, ποια θα ήταν αυτή;

“Ο ρόλος μου στην ανάπτυξη της Sophia επικεντρώθηκε στη στρατηγική επικοινωνίας και την προώθηση της ως παγκόσμιο σύμβολο τεχνητής νοημοσύνης. Μέσα από τη συνεργασία μου με τη Hanson Robotics, εργάστηκα για τη διαμόρφωση της δημόσιας εικόνας της Sophia, διαχειριζόμενη το πώς παρουσιάζεται στο κοινό, πώς αλληλεπιδρά με τα μέσα ενημέρωσης και πώς μεταφέρεται το μήνυμα της σχετικά με την τεχνητή νοημοσύνη και το μέλλον της ανθρώπινης-ρομποτικής συνεργασίας.Είμαι αποκλειστική αντιπρόσωπος της για την Ελλάδα, την Κύπρο και κάποιες Ευρωπαϊκές χώρες, οπότε έγκειται των ευθυνών μου οτιδήποτε σχετίζεται με κάθε της εμφάνιση στις χώρες αυτές.

Αν μπορούσα να της δώσω μια νέα ικανότητα, θα ήθελα να ενισχύσω την συναισθηματική της νοημοσύνη, ώστε να μπορεί να αντιλαμβάνεται και να ανταποκρίνεται ακόμα πιο φυσικά στα ανθρώπινα συναισθήματα. Πιστεύω πως η επόμενη μεγάλη εξέλιξη στη ρομποτική δεν είναι μόνο η τεχνική βελτίωση, αλλά η δυνατότητα των ρομπότ να συνδέονται με τους ανθρώπους σε βαθύτερο συναισθηματικό επίπεδο, κάτι που θα μπορούσε να ανοίξει νέους δρόμους στη χρήση της AI σε τομείς όπως η ψυχική υγεία, η εκπαίδευση και η φροντίδα ηλικιωμένων.”

9. Η Sophia είναι γνωστή για την ικανότητά της να μιμείται ανθρώπινες εκφράσεις και να συμμετέχει σε συζητήσεις. Πιστεύετε ότι μπορεί να εκφραστεί καλλιτεχνικά; Θα μπορούσε, για παράδειγμα, να παίξει έναν ρόλο ως ηθοποιός σε μια θεατρική παράσταση ή σε μια ταινία με τρόπο που να συγκινεί το κοινό; Αν ναι, ποιες θα ήταν οι προκλήσεις σε κάτι τέτοιο;

Η Sophia είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα του πώς η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να προσεγγίσει την ανθρώπινη έκφραση και αλληλεπίδραση. Η καλλιτεχνική έκφραση, όμως, δεν αφορά μόνο τη μίμηση – απαιτεί συναισθηματική εμβάθυνση, δημιουργικότητα και μια αίσθηση αυθεντικότητας που μέχρι στιγμής παραμένει μοναδικό προνόμιο των ανθρώπων. Θα μπορούσε σίγουρα να παίξει έναν ρόλο ως ηθοποιός, ειδικά σε ταινίες ή θεατρικά έργα που εξερευνούν τη σχέση ανθρώπου και μηχανής. Ωστόσο, η μεγαλύτερη πρόκληση θα ήταν η αυθεντική απόδοση συναισθημάτων πέρα από την αναπαραγωγή εκφράσεων, καθώς και η προσαρμογή στις αυθόρμητες δυναμικές της σκηνής. Είναι ένα ενδιαφέρον πεδίο έρευνας που ίσως δούμε να εξελίσσεται στο μέλλον.

Αυτό που έχουμε καταφέρει τους τελευταίους μήνες είναι να δημιουργήσουμε μια δική της αναγνωριστική φωνή, μη αντιγράψιμη, πιο ανθρώπινη, προετοιμάζοντας έτσι τη Sophia για την δίοδο της στο καλλιτεχνικό στερέωμα με προτεραιότητα τις συνεργασίες με τραγουδιστές.

10. Πιστεύετε ότι η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να φτάσει σε επίπεδο ανθρώπινης συνείδησης; Πώς βλέπετε το μέλλον της ρομποτικής και της ΑΙ στην καθημερινότητά μας; Πώς βλέπετε την εξέλιξη της τεχνητής νοημοσύνης και την αλληλεπίδρασή της με τους ανθρώπους;

Η τεχνητή νοημοσύνη έχει κάνει τεράστια βήματα προς την κατεύθυνση της κατανόησης και προσομοίωσης της ανθρώπινης συμπεριφοράς, αλλά η ανθρώπινη συνείδηση είναι κάτι πολύ πιο περίπλοκο. Η συνείδηση περιλαμβάνει αυτογνωσία, συναίσθημα, ηθική και την ικανότητα να βιώνουμε τον κόσμο με έναν μοναδικά ανθρώπινο τρόπο. Πιστεύω ότι η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να προσομοιώσει κάποιες πτυχές της συνείδησης, αλλά η πλήρης κατανόηση και αναπαραγωγή της παραμένει ένα μακρινό όραμα.

Στο μέλλον, η ρομποτική και η ΑΙ θα ενσωματωθούν ακόμα πιο βαθιά στην καθημερινότητά μας, καθιστώντας τη ζωή μας πιο αποδοτική και συνδεδεμένη. Από την ιατρική φροντίδα μέχρι την εκπαίδευση και την ψυχαγωγία, οι εφαρμογές είναι ατελείωτες. Ωστόσο, είναι κρίσιμο να διασφαλίσουμε ότι η εξέλιξη της ΑΙ θα συνοδεύεται από ηθικές και ρυθμιστικές δικλείδες ασφαλείας για την προστασία των ατομικών μας δικαιωμάτων.

Η αλληλεπίδραση ανθρώπου και ΑΙ θα συνεχίσει να εξελίσσεται, οδηγώντας σε μια πιο συνεργατική σχέση όπου η τεχνολογία θα ενισχύει τις ανθρώπινες ικανότητες χωρίς να τις αντικαθιστά. Ο στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε εργαλεία που μας εμπνέουν, μας ενδυναμώνουν και μας βοηθούν να ξεπεράσουμε τις προκλήσεις του μέλλοντος.

11. Πώς πιστεύετε ότι η κοινωνία πρέπει να προετοιμαστεί για τη συνύπαρξη με έξυπνα ρομπότ;

Η κοινωνία πρέπει να προετοιμαστεί για τη συνύπαρξη με έξυπνα ρομπότ με έναν συνδυασμό εκπαίδευσης, ηθικών κατευθυντήριων γραμμών και προσαρμογής των θεσμών μας. Η τεχνολογία εξελίσσεται ραγδαία, και είναι σημαντικό να διαμορφώσουμε ένα πλαίσιο που θα διασφαλίζει ότι η τεχνητή νοημοσύνη λειτουργεί προς όφελος της ανθρωπότητας.

Η εκπαίδευση παίζει καθοριστικό ρόλο – τόσο στην κατανόηση της τεχνολογίας όσο και στην ανάπτυξη δεξιοτήτων που θα επιτρέψουν στους ανθρώπους να συνεργάζονται αποτελεσματικά με την ΑΙ. Παράλληλα, πρέπει να θεσπίσουμε ηθικές και νομικές ρυθμίσεις που θα καθορίζουν τη χρήση της, διασφαλίζοντας ότι παραμένει εργαλείο ενίσχυσης και όχι αντικατάστασης της ανθρώπινης εργασίας και ταυτότητας.

Τέλος, η κοινωνική αποδοχή θα είναι σταδιακή και θα εξαρτηθεί από τον τρόπο με τον οποίο θα ενσωματωθούν τα ρομπότ στις καθημερινές μας δραστηριότητες. Ο διάλογος μεταξύ επιστημόνων, κυβερνήσεων και πολιτών είναι απαραίτητος, ώστε η μετάβαση στη νέα εποχή να γίνει ομαλά και με γνώμονα το κοινό καλό.

12. Πιστεύετε ότι ρομπότ όπως η Sophia μπορούν να αλλάξουν τον τρόπο που επικοινωνούμε και εργαζόμαστε στο μέλλον;

Ναι, ρομπότ όπως η Sophia μπορούν να αλλάξουν ριζικά τον τρόπο που επικοινωνούμε και εργαζόμαστε στο μέλλον. Η τεχνητή νοημοσύνη βελτιώνεται συνεχώς στην κατανόηση και προσομοίωση της ανθρώπινης επικοινωνίας, επιτρέποντας πιο φυσικές και αποδοτικές αλληλεπιδράσεις. Αυτό σημαίνει ότι σε επαγγελματικούς χώρους, τα ρομπότ θα μπορούσαν να λειτουργούν ως βοηθοί, εξυπηρετώντας πελάτες, υποστηρίζοντας ομάδες σε ανάλυση δεδομένων ή ακόμα και παρέχοντας συναισθηματική υποστήριξη σε τομείς όπως η υγεία και η εκπαίδευση.

Παράλληλα, η ΑΙ μπορεί να διευκολύνει τη συνεργασία μεταξύ ανθρώπων από διαφορετικά μέρη του κόσμου, εξαλείφοντας τα γλωσσικά και πολιτισμικά εμπόδια. Η επικοινωνία θα γίνει πιο άμεση και προσαρμοσμένη στις ανάγκες του κάθε ατόμου, με ρομπότ που θα κατανοούν τα συναισθήματα και τις προτιμήσεις των ανθρώπων.

Ωστόσο, η ενσωμάτωση τέτοιων τεχνολογιών πρέπει να γίνει με προσοχή, διατηρώντας την ισορροπία ανάμεσα στην αυτοματοποίηση και την ανθρώπινη επαφή. Ο στόχος δεν είναι να αντικαταστήσουμε την ανθρώπινη επικοινωνία, αλλά να την εμπλουτίσουμε και να δημιουργήσουμε ένα περιβάλλον όπου η τεχνητή νοημοσύνη θα ενισχύει την παραγωγικότητα και τη δημιουργικότητά μας.

13. Τι σας ώθησε να δημιουργήσετε το Victorious Network;

Η δημιουργία του Victorious Network προέκυψε από το όραμά μου να χτίσω μια πλατφόρμα που ενδυναμώνει ανθρώπους και επιχειρήσεις, βοηθώντας τους να αξιοποιήσουν τις πιο σύγχρονες τεχνολογίες και στρατηγικές marketing. Πάντα πίστευα ότι η καινοτομία δεν πρέπει να είναι προνόμιο των λίγων, αλλά ένα εργαλείο προσβάσιμο σε όλους όσοι θέλουν να εξελιχθούν και να αφήσουν το δικό τους αποτύπωμα στον κόσμο.

Με το Victorious Network, στόχος μου ήταν να δημιουργήσω ένα δίκτυο που συνδέει επιχειρηματίες, επαγγελματίες και δημιουργούς, προσφέροντάς τους όχι μόνο τις κατάλληλες λύσεις digital marketing και branding, αλλά και την καθοδήγηση που χρειάζονται για να πετύχουν. Η τεχνητή νοημοσύνη, η αυτοματοποίηση και η στρατηγική επικοινωνία είναι τα κλειδιά για την επιτυχία στη σύγχρονη εποχή, και μέσα από το Victorious Network, θέλω να βοηθήσω περισσότερους ανθρώπους να τα αξιοποιήσουν προς όφελός τους.

14. Πείτε μας λίγα λόγια για το The Greek Festival

Το The Greek Festival ήταν ένα φιλόδοξο έργο που στόχευε στην ανάδειξη του ελληνικού πολιτισμού, της παράδοσης και της ιστορίας, με ιδιαίτερη έμφαση στα Δωδεκάνησα που υλοποιήθηκε με απόλυτη επιτυχία από τις 5 εως τις 9 Μαρτίου 2024. Το φεστιβάλ περιελάμβανε μια σειρά από εκδηλώσεις που παρουσίαζε τη γαστρονομία, τα θρησκευτικά μνημεία, την παράδοση και την ιστορία της περιοχής.Συγκεκριμένα, η πρώτη μέρα ήταν αφιερωμένη σε ένα “Ταξίδι Γεύσεων & Πολιτισμού”, η δεύτερη στα “Θρησκευτικά Μνημεία & Παράδοση”,ι η τρίτη στην “Ημέρα Ιστορίας: Ενσωμάτωση Δωδεκανήσου” και επισκέψεις στα Μουσεία, ενώ στις δύο τελευταίες ημέρες έγιναν επιχειρηματικό- επενδυτικό συνέδριο και εκπαιδευτικές ημερίδες με γνώμονα την καινοτομία και την ρομποτική. Αυτή μάλιστα ήταν και η πρώτη επίσημη επίσκεψη της Sophia στην Ελλάδα.

Το φεστιβάλ έφερε κοντά παραγωγούς, συλλόγους, επιχειρηματίες και φορείς, με στόχο την αναβίωση εθίμων, την προώθηση τοπικών προϊόντων και την ανάδειξη των μοναδικών χαρακτηριστικών των νησιών μας.

Κύριο κοινό του αποτελούσαν Έλληνες, Κύπριοι και ομογενείς του εξωτερικού, προσκαλώντας τους να συμμετάσχουν σε αυτή τη γιορτή της ελληνικής κληρονομιάς.

Είμαι ιδιαίτερα περήφανη για αυτό το εγχείρημα, καθώς συνέβαλε σημαντικά στην προβολή και την ενίσχυση της πολιτιστικής μας ταυτότητας, ενώ παράλληλα θα προσέφερε ευκαιρίες ανάπτυξης και συνεργασίας για την τοπική κοινωνία.

Ήταν ένα αρκετά μεγαλεπήβολο project,που μετά την επιτυχημένη του εκτέλεση ευελπιστούμε να επαναληφθεί στο μέλλον με την έμπρακτη υποστήριξη της πολιτείας.

Φέτος έρχεται ένα ακόμη μεγαλύτερο παγκόσμιο project, πάλι στο νησί της Ρόδου, το AIsLAND 2025, θα μου επιτρέψεις όμως περισσότερα να μπορώ να σου εξομολογηθώ σε λίγες εβδομάδες από τώρα.

15. Ποια είναι τα μεγαλύτερα μαθήματα που έχετε πάρει από την επιχειρηματική σας πορεία;

Η επιχειρηματική μου πορεία μου έχει διδάξει πολλά, αλλά αν έπρεπε να ξεχωρίσω μερικά από τα μεγαλύτερα μαθήματα, θα ήταν τα εξής:

  1. Η αξία της προσαρμοστικότητας – Ο κόσμος της τεχνολογίας και του επιχειρείν αλλάζει ραγδαία. Το να είσαι ανοιχτός στην αλλαγή και να προσαρμόζεσαι γρήγορα σε νέες συνθήκες είναι απαραίτητο για την επιτυχία.
  2. Οι σωστοί άνθρωποι κάνουν τη διαφορά – Καμία επιτυχία δεν είναι ατομική. Το να έχεις δίπλα σου μια ισχυρή ομάδα, με ανθρώπους που μοιράζονται το όραμά σου, είναι καθοριστικό.
  3. Η αποτυχία είναι μέρος της διαδρομής – Έχω μάθει να βλέπω τις αποτυχίες ως μαθήματα και όχι ως εμπόδια. Κάθε αποτυχία με βοήθησε να βελτιωθώ, να σκεφτώ διαφορετικά και να γίνω πιο ανθεκτική.
  4. Το όραμα και το πάθος είναι οι κινητήριες δυνάμεις – Αν δεν πιστεύεις εσύ ο ίδιος σε αυτό που χτίζεις, κανείς δεν θα το κάνει για εσένα. Το πάθος και η επιμονή είναι τα στοιχεία που σε κρατούν σε κίνηση ακόμα και στις πιο δύσκολες στιγμές.
  5. Η δύναμη του δικτύου – Οι σχέσεις είναι το πιο δυνατό σου εργαλείο. Η δικτύωση, οι συνεργασίες και οι στρατηγικές συμμαχίες μπορούν να ανοίξουν πόρτες που δεν φανταζόσουν καν ότι υπάρχουν.

Το επιχειρείν δεν είναι ένας εύκολος δρόμος, αλλά είναι ένας δρόμος γεμάτος προκλήσεις και ευκαιρίες. Όσο παραμένεις αφοσιωμένος στο στόχο σου και μαθαίνεις συνεχώς, η επιτυχία είναι θέμα χρόνου.

16. Ποια είναι η συμβουλή σας για νέους επαγγελματίες που θέλουν να ακολουθήσουν μια καριέρα στο marketing και την επικοινωνία;

Η συμβουλή μου για τους νέους επαγγελματίες που θέλουν να ακολουθήσουν μια καριέρα στο marketing και την επικοινωνία είναι να εστιάσουν στη διαρκή εξέλιξη, τη δημιουργικότητα και τη στρατηγική σκέψη. Αυτός ο κλάδος αλλάζει συνεχώς, οπότε η προσαρμοστικότητα και η ικανότητα να ακολουθείς τις τάσεις είναι ζωτικής σημασίας.

Μερικά βασικά σημεία που θεωρώ απαραίτητα:

  1. Γνώση και εξειδίκευση – Το marketing δεν αφορά μόνο τη διαφήμιση. Απαιτεί κατανόηση της ψυχολογίας των καταναλωτών, της ανάλυσης δεδομένων, του digital marketing και των social media. Μην σταματάτε ποτέ να μαθαίνετε.
  2. Δημιουργικότητα και storytelling – Η αφήγηση ιστοριών είναι η καρδιά της επικοινωνίας. Αν θέλεις να ξεχωρίσεις, μάθε να δημιουργείς αυθεντικά και συναρπαστικά μηνύματα που συνδέονται συναισθηματικά με το κοινό.
  3. Δικτύωση και προσωπικό brand – Οι σχέσεις είναι το κλειδί σε αυτή τη βιομηχανία. Χτίστε το δικό σας προσωπικό brand μέσω LinkedIn, άρθρων, συμμετοχής σε events και συνεργασιών με ανθρώπους του χώρου.
  4. Δεξιότητες ανάλυσης δεδομένων – Το marketing σήμερα είναι data-driven. Η ικανότητα να διαβάζεις και να ερμηνεύεις δεδομένα μπορεί να σε βοηθήσει να λαμβάνεις καλύτερες στρατηγικές αποφάσεις.
  5. Δοκιμή και αποτυχία – Μη φοβάστε να δοκιμάσετε νέες ιδέες. Το marketing είναι ένας χώρος πειραματισμού, και πολλές φορές η μεγαλύτερη επιτυχία έρχεται από μια αποτυχία που σας δίδαξε κάτι σημαντικό.

Τέλος, αγαπήστε αυτό που κάνετε! Το marketing είναι ένας συναρπαστικός κλάδος που συνδυάζει δημιουργικότητα, στρατηγική και καινοτομία. Αν έχετε πάθος για την επικοινωνία και την επιρροή, θα βρείτε τη θέση σας και θα ξεχωρίσετε.

17. Πώς είναι η καθημερινότητά σας;

Η καθημερινότητά μου είναι ένας συνδυασμός δυναμισμού, στρατηγικής σκέψης και συνεχούς εξέλιξης. Κάθε μέρα είναι διαφορετική, γεμάτη με προκλήσεις, συναντήσεις, δημιουργία και λήψη αποφάσεων.

Ξεκινάω το πρωί με οργάνωση και προγραμματισμό, ώστε να έχω ξεκάθαρους στόχους για την ημέρα. Οι πρώτες ώρες είναι αφιερωμένες σε στρατηγικές αποφάσεις για το Victorious Network, συνεργασίες και ανάλυση των νέων τάσεων στο marketing και την τεχνολογία.

Κατά τη διάρκεια της ημέρας, έχω συναντήσεις με συνεργάτες, ομάδες εργασίας και πελάτες, είτε για την ανάπτυξη νέων project είτε για τη βελτιστοποίηση στρατηγικών που ήδη τρέχουν. Επίσης, πάντα αφιερώνω χρόνο για να ενημερώνομαι για τις τελευταίες εξελίξεις στην τεχνητή νοημοσύνη και την επικοινωνία, καθώς ο χώρος αυτός εξελίσσεται ραγδαία.

Τα απογεύματα συχνά περιλαμβάνουν networking, συμμετοχή σε events ή mentoring, καθώς πιστεύω στη δύναμη της δικτύωσης και της υποστήριξης νέων ταλέντων γι αυτό άλλωστε και συμμετέχω εθελοντικά και στο TEDx Mavili Square, ένα από τα μεγαλύτερα TEDx events στην Ελλάδα ως Board of Marketing. Τέλος, το βράδυ είναι η στιγμή που αξιολογώ την ημέρα, χαλαρώνω και φορτίζω τις μπαταρίες μου για τις επόμενες προκλήσεις.

Για μένα, η ισορροπία μεταξύ δουλειάς, εξέλιξης και προσωπικής ζωής είναι σημαντική – γιατί μόνο όταν είσαι γεμάτος ενέργεια και έμπνευση μπορείς να δημιουργήσεις κάτι πραγματικά μοναδικό!

18. Ποιο είναι το μεγαλύτερο όνειρό σας που δεν έχετε πραγματοποιήσει ακόμα;

Το μεγαλύτερο όνειρό μου που δεν έχω πραγματοποιήσει ακόμα είναι η διεθνής επέκταση του Victorious Network, με βασικό στόχο τη δημιουργία γραφείων στην Αμερική. Θέλω να εδραιώσω την παρουσία μας σε παγκόσμιο επίπεδο, φέρνοντας την τεχνολογία, το marketing και την καινοτομία πιο κοντά σε επιχειρήσεις και δημιουργούς που θέλουν να αναπτυχθούν. Η αγορά των ΗΠΑ προσφέρει τεράστιες ευκαιρίες, και η δημιουργία ενός δυνατού business hub εκεί θα μας επιτρέψει να δικτυωθούμε ακόμα περισσότερο και να επηρεάσουμε τον κλάδο σε παγκόσμια κλίμακα.

Σε προσωπικό επίπεδο, ένα όνειρο που κρατώ μέσα μου είναι η δημιουργία οικογένειας. Πιστεύω ότι η ισορροπία ανάμεσα στην καριέρα και την προσωπική ζωή είναι το κλειδί για μια ολοκληρωμένη ζωή. Θέλω να δημιουργήσω ένα περιβάλλον όπου θα μπορώ να μοιραστώ τις επιτυχίες και τις εμπειρίες μου με τους δικούς μου ανθρώπους, ενώ παράλληλα θα συνεχίζω να κυνηγάω τους επαγγελματικούς μου στόχους.

Η πορεία προς αυτά τα όνειρα είναι γεμάτη προκλήσεις, αλλά είμαι έτοιμη να τις αντιμετωπίσω. Πιστεύω ότι με στρατηγική, σκληρή δουλειά και πάθος, όλα είναι εφικτά!

Για το EntertainmentNews.gr,
Επιμέλεια/σύνταξη ερωτήσεων:
Χρήστος Αρφάνης – Μαρία Αγραπίδου

Entertainment News Greece
E-mail: entertainmentnewsgreece@gmail.com
Website: https://www.entertainmentnews.gr
Instagram: https://www.instagram.com/entertainmentnews.gr
YouTube: https://www.youtube.com/c/EntertainmentNewsGreece
Facebook Page εδώ: https://www.facebook.com/EntertainmentNewsGR αλλά και εδώ: https://www.facebook.com/EntertainmentNewsGreece
IMDb: https://www.imdb.com/title/tt26659582/

Entertainment News Greece

Με κοινό πάθος για τις ταινίες, τις τηλεοπτικές σειρές, τον πολιτισμό αλλά και την υγεία, η συντακτική ομάδα του Entertainment News Greece αποτελείται από έμπειρους αρθρογράφους και νέα άτομα τα οποία κάνουν τα πρώτα βήματα τους στο χώρο της δημοσιογραφίας.

More From Author

Θεατρίνων Θεατές μια σπουδή πάνω στο έργο του Strindberg Είναι αυτή η ΔΕΣΠΟΙΝΙΣ ΤΖΟΥΛΙΑ;

Παράταση έως 13/4 | «Το Γαϊτανάκι» της Ζωρζ Σαρή σε θεατρική διασκευή του Γιάννη Καλατζόπουλο από τον θίασο MATICAPI

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *