Ισορροπώντας στο Vault
Το «Balance», ήρθε το Νοέμβριο στον πολυχώρο Vault. Ένα θεατρικό έργο που πραγματεύεται την ισορροπία στην ζωή, τις σχέσεις, τον χαρακτήρα του ανθρώπου. Το θεατρικό κείμενο είναι γραμμένο από την της Νάνσυ Σπετσιώτη. Η συγγραφέας είναι ένα κορίτσι με ειδικές ανάγκες που σίγουρα έχει παλέψει για να βρει και να κρατήσει τις ισορροπίες στην ζωή της. Το λιτό κείμενο, οι συχνές επαναλήψεις που φανερώνουν εμμονή είναι αυτά που μας κεντρίζουν το ενδιαφέρον.
Η υπόθεση
Ένα νεαρό ζευγάρι μετακομίζει από την πόλη στην εξοχή. Τα δυο παιδιά δείχνουν ερωτευμένα και η διάθεσή τους είναι καθαρά ερωτική. Το κορίτσι αναρρώνει από ένα ατύχημα με την μηχανή του συντρόφου της. Το πόδι της είναι σοβαρά τραυματισμένο, πονάει, κουτσαίνει, και δεν μπορεί να είναι αυτόνομη. Το αγόρι δείχνει να θεωρεί τον εαυτό του υπεύθυνο για το ατύχημα και είναι πρόθυμος να βοηθήσει στην αποθεραπεία της αγαπημένης του. Οι τύψεις τον κάνουν να δείχνει έναν γλυκό εαυτό και θέλει να αρχίσουν μια νέα ζωή.
Ευτυχώς και για τους δύο έχουν κάποια χρήματα για την καινούργια τους αρχή. Αυτό κάνει τον νεαρό να αναβάλλει την αναζήτηση για δουλειά. Η άνοιξη, το σπίτι στην εξοχή, ο έρωτας είναι αυτό που θέλει να απολαύσει. Περνώντας ο καιρός, ο χειμώνας έρχεται στην επαρχιακή πόλη κι όχι μόνο. Οι δυσκολίες, η ανεργία και ο τελειωμός των πόρων του ζευγαριού αλλάζουν τις ισορροπίες. Ο νεαρός άντρας χάνει το μέτρο και αρχίζει το ποτό.
Είναι και οι δύο αποδεκτοί από τους γείτονες και κατοίκους της επαρχίας; Πώς να αποδεχτούν έναν άνθρωπο που πίνει συνέχεια, δεν δουλεύει και δεν μπορεί να ενσωματωθεί στο σύνολο; Πώς να αποδεχτούν μια ανάπηρη που το μόνο που κάνει είναι να δικαιολογεί τον σύντροφό της;
Οι χαρακτήρες
Η Αντιγόνη Μακρή υποδύεται μια όμορφη κοπέλα με μια αναπηρία από ατύχημα με μηχανή. Μετακομίζοντας από την πόλη δεν μπορεί παρά να προσαρμοστεί σε μια υποβάθμιση της δουλειάς της. Από πολιτικός μηχανικός διατίθεται να φυλάει παιδάκια άλλων εργαζόμενων γυναικών. Και δεν είναι το μόνο που πρέπει να παλέψει για να ισορροπήσει… Η αναπηρία της μπορεί να βελτιώνεται αλλά δεν θα γίνει ποτέ εντελώς καλά. Ο σύντροφός της αν και δείχνει μετανιωμένος και διατεθιμένος ν’ αλλάξει σύντομα παρατάει την προσπάθεια.
Πόσες ισορροπίες πρέπει να κρατήσει;
Ο Θάνος Κρομμύδας είναι ο ανέμελος και ευθυνόφοβος νεαρός. Παλεύει να ισορροπήσει με τις τύψεις του από το ατύχημα που προκάλεσε στην αγαπημένη του. Ερωτευμένος μα συνάμα οξύθυμος προσπαθεί να ισορροπήσει στην επαρχιακή πόλη. Πώς να διατηρήσει ισορροπία ανάμεσα στην ανέμελη dοlce vita και την υποχρέωση να κερδίσει χρήματα για να ζήσουν; Πώς να καταφέρει να μην κατρακυλήσει στην παλιά του ζωή και το ποτό;
Πότε ξεκινούν να χάνονται οι ισορροπίες;
Η σκηνοθεσία
Ο Θοδωρής Βουρνάς ακολουθεί το ύφος της συγγραφέα. Σκηνοθετεί κι ο ίδιος με αφαιρετική διάθεση. Στην σκηνή υπάρχει μόνο ένα τραπέζι, δυο καρέκλες και πολλά άδεια μπουκάλια ποτών και κουτιών μπύρας. Η έλλειψη σκηνικών, οι σύντομες σκηνές, οι αργές κινήσεις, οι κοφτοί διάλογοι, τα υπονοούμενα, το black light. Και μέσα από αυτήν την ιδιότυπη αφαίρεση, τα νοήματα αποκτούν μια ιδιαίτερη δυναμική. Η εξαιρετική επιλογή της μουσικής μας μεταφέρει ακριβώς στο κλίμα που επιθυμεί ο σκηνοθέτης.
Σ’ αυτό το σχεδόν ανύπαρκτο σκηνικό, οι ηθοποιοί καλούνται να μας δείξουν τον έρωτα τους, την παραίτηση από την ζωή και τις υποχρεώσεις και την αυτοκαταστροφή τους. Εκεί πρέπει να μας δείξουν τις προσωπικές τους ισορροπίες, τις ισορροπίες στην σχέση, την ζωή, τις εμμονές, τα όρια…
Η αλληγορία
Η ζωή του ανθρώπου είναι σαν τις τέσσερις εποχές. Την άνοιξη όπου ανθίζει, το καλοκαίρι όπου ωριμάζει, το φθινόπωρο που γερνάει και τον χειμώνα όπου πεθαίνει.
Το ζευγάρι που βλέπουμε ερωτεύτηκε, αγαπήθηκε, αδιαφόρησε και στο τέλος τελείωσε η σχέση. Εδώ είναι και η πρόκληση! Κράτησε ο καθένας τις προσωπικές του ισορροπίες; Προσπάθησαν να ισορροπήσουν τις δυσκολίες για να διατηρήσουν την σχέση τους;
Μετά την παράσταση
Τελειώνοντας το έργο είμαστε γεμάτοι ερωτήματα. Έχουμε συμπεριφερθεί κι εμείς όπως οι ήρωες της παράστασης; Προσπάθησαν αρκετά τα νεαρά παιδιά να επιβιώσουν στις δύσκολες καταστάσεις; Ο έρωτας είναι αρκετά ισχυρό κίνητρο για ν’ αλλάξεις συμπεριφορά; Η ανοχή συμβάλλει την αυτοκαταστροφή; Ο θυμός οδηγεί σε μοιραία λάθη;
Μια ατάκα λέει: «Θέλω δύσκολα για να ‘χω να λύνω. Τα εύκολα σε μουδιάζουν. Σε αγκυλώνουν».
Εγώ σας λέω ότι η παράσταση είναι φτιαγμένη έτσι ώστε να μας δώσει τροφή για περαιτέρω σκέψεις. Είναι τόσο δυνατά τα συναισθήματα που μας προκαλεί που ακόμη και οι πιο αδιάφοροι θα προβληματιστούν! Μην περιμένετε λοιπόν και κλείστε εισιτήριο σήμερα κιόλας!
Κείμενο: Μαρία Κ. Αγραπίδου, Α’ Αναπληρώτρια Υγείας στις Γυναίκες της Ευρωπαϊκής Ένωσης – Χειρουργός Οδοντίατρος – Πρόεδρος Επιτροπής Επιστημονικού Περιοδικού ΟΣΠ, μέλος ΔΣ
Βίντεο: Χρήστος Αρφάνης, Σκηνοθέτης – Αρθρογράφος
Μείνετε συντονισμένοι στο EntertainmentNewsGR για περισσότερα!