Ο Αλέξανδρος Κέλμαλης* γράφει για την Υφαντική τέχνη στην αρχαιότητα.
Η υφαντικη, μαζί με τη διοίκηση του σπιτιού και τη φροντίδα των παιδιών, ήταν η βασική δραστηριότητα των Αθηναίων γυναικών.
Πολλές αρχαίες πηγές αναφέρουν αυτή τη δραστηριότητα, όπως ο Πλάτωνας (R. 5, 455 C), ο Ξενοφών (Oec. 7, 36), ο Αριστοφάνης (Λυσ. 520) και ο Όμηρος (Ιλ. 6, 490-494).
Μπορεί επίσης να βρεθεί στον μύθο όπως στην περίπτωση της Πανδώρας, της Κίρκης και της Πηνελόπης, και είναι επίσης καλά τεκμηριωμένο στα αττικά κεραμικά.
Παράδειγμα είναι αυτή η υπέροχη λήκυθος (ABV 154.57), που αποδίδεται στον Ζωγράφο Άμασι, που διατηρείται στο Μητροπολιτικό Μουσείο της Νέας Υόρκης (εδ. 31.11.10) και χρονολογείται στο 550-530 π.Χ.
Στη σκηνή απεικονίζονται γυναίκες προσηλωμένες σε αυτή τη δραστηριότητα: σαν εικονογραφημένο βιβλίο, μας δείχνει όλες τις διαδικασίες (το ζύγισμα του μαλλιού το γύρισμα στον αργαλειό και με τον άτρακτο και το δίπλωμα των υφασμάτων) και ευδιάκριτα είναι όλες οι κάθετες λεπτομέρειες του πλαισίου.
Ας θυμηθούμε επίσης ότι αυτού του είδους η δραστηριότητα γινόταν σε μέρος του σπιτιού που προοριζόταν αποκλειστικά για γυναίκες.
Σήμερα, όπως και τότε, η υφαντική είναι ένας θεμελιώδης τομέας της δεξιοτεχνίας μας και μάλιστα ένα εργαλείο κοινωνικής λύτρωσης, όπως στην περίπτωση των γυναικών χωρών τρίτου κόσμου.
*Ο Αλέξανδρος Κέλμαλης γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Καλλονή Λέσβου. Σπούδασε διοίκηση επιχειρήσεων στην Αθήνα συνέχισε με μεταπτυχιακό στη διοίκηση ναυτιλιακών επιχειρήσεων στην Χίο και τώρα είναι υποψήφιος διδάκτωρ στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου στο τμήμα περιβάλλοντος με θέμα τα βίο καύσιμα στα πλοία, τις εκπομπές καυσαερίων και το υδρογόνο ως καύσιμο στα πλοία. Παράλληλα δραστηριοποιείται στο ξενοδοχειακό τομέα με το ilyda residence και στον ναυτιλιακό κλάδο ως εταίρος στην εταιρεία koumanias shipping agency/ship management. Μιλάει 6 γλώσσες.
Μείνετε συντονισμένοι στο EntertainmentNewsGR για περισσότερα!